Asiakastarina – Messilän hiihtokeskus

Yhteistyö Etelä-Suomen suurimman laskettelukeskuksen, Lahdessa sijaitsevan Messilän kanssa, alkoi jo vuosia sitten. Se laajeni ilmalämpöpumpuista aina monipuolisiksi toimeksiannoiksi muun muassa kylmä- ja pakastehuoneiden pariin.

HC-Systems

Yhteisiä vuosia asiakassuhteellemme on kertynyt lukuisia ja niistä noin kahdeksan vuoden ajan Timo Peltoniemi on ollut mukana tekemässä tiivistä yhteistyötä kanssamme. Peltoniemi työskentelee Messilässä kiinteistöjen kunnossapidon sekä laitehankintojen parissa. Hän kertoi meille haastattelussa, miten vuosien kumppanuus HC-Systemsin kanssa on sujunut.

Miten valikoiduimme kumppaniksi ja miten yhteistyö on sujunut?

Peltoniemen mukaan pitkäaikainen asiakassuhde alkoi oikeastaan sattuman kautta. Messilän eri kiinteistöihin tarvittiin ilmalämpöpumppuja. Tarkoitus oli, että laitteet ja niiden asennukset olisivat alun perin tulleet eri toimittajilta. Pian kuitenkin huomattiin, että hommat hoituivat kaikkein sujuvimmin, kun sekä laitteet että asennus saatiin saman katon alta. Tämä johti lopulta suoraan yhteistyöhön ja HC-Systemsin vakiintumiseen Messilän luottokumppaniksi.

 

Nykyään hoidamme ilmalämpöpumppujen lisäksi myös useat muut Messilän kylmälaitteiden huollot, korjaukset ja asennukset. Näitä ovat esimerkiksi hiihtokeskuksessa toimivien ravintoloiden kylmä- ja pakastehuoneet. Kun kylmälaitteen sisältö on arvokas, on nopean huollon saaminen äärimmäisen tärkeää. Palvelun nopeuteen ja sujuvuuteen onkin oltu Peltoniemen mukaan Messilässä aina erittäin tyytyväisiä. Vaikka varsinaista huoltosopimusta HC-Systemsin kanssa ei ole solmittu, on palvelua aina saatu hyvin nopeasti sitä tarvittaessa.

 

”Yhteistyömme on jatkunut jo vuosia, koska HC-Systemsillä hommat ovat aina hoituneet ja he ovat päässeet tarvittaessa paikalle nopeasti. Olemme olleet hyvin tyytyväisiä. Sehän se pääasia on, että homma toimii ja asiat tulevat hoidetuksi.” Peltoniemi kertoo.

 

Yhteistyömallimme Messilän kanssa on toiminut siten, että asiakas on tilannut meidät paikalle puhelimitse aina tarpeen vaatiessa. Messilässä laitteiden kuntoa ylläpitävät rutiinihuollot suoritetaan yleensä ennen talvea tai talven jälkeen, jonka lisäksi käymme korjaamassa mahdolliset viat huoltojen ulkopuolella. Ketään tiettyä yhteyshenkilöä tai asentajaa ei Messilällä ole. Se on toiminut Peltoniemen mukaan hyvin.

 

”HC-Systemsiltä paikalle tulee aina se asentaja, joka vain nopeimmin ehtii. He hakevat meiltä avaimet, hoitavat huollon tai korjauksen ja palauttavat avaimet. Meitä ei ole paikalle tarvittu.” Peltoniemi kuvailee.

Miten matkamme jatkuu?

Yhteistyömme jatkuu ennallaan myös tulevaisuudessa. Messilään ei ole luvassa kuluvan vuoden aikana suuria muutoksia tai uudistuksia kylmälaitteisiin, mutta suunnitelmia tuleville vuosille on kuitenkin jo olemassa.

 

”HC-Systems on kumppanimme jatkossakin ilman muuta!” Peltoniemi lisää.

 

Myös me odotamme mielenkiinnolla yhteistyömme jatkumista. Meille on kunnia asia saada yhä jatkaa jo vuosia ylläpitämäämme yhteistyötä, ja täyttää palvelulupauksemme joka päivä.

 

Tutustu Lahden Messilän hiihtokeskukseen täällä

Sujuvaa yhteistyötä

Yhteistyömallimme Messilän kanssa on toiminut siten, että asiakas on tilannut meidät paikalle puhelimitse aina tarpeen vaatiessa. Messilässä laitteiden kuntoa ylläpitävät rutiinihuollot suoritetaan yleensä ennen talvea tai talven jälkeen, jonka lisäksi käymme korjaamassa mahdolliset viat huoltojen ulkopuolella. Ketään tiettyä yhteyshenkilöä tai asentajaa ei Messilällä ole. Se on toiminut Peltoniemen mukaan hyvin.

HC-Systems