talvinen_maisema_paijat-sote_logo

Asiakastarina – Päijät-Hämeen keskussairaala

HC-Systems työskentelee ison toimijan, Lahdessa sijaitsevan Päijät-Hämeen keskussairaalan, kanssa.  Asiakassuhteemme on ollut pitkä ja toimeksiannot ovat vuosien saatossa kasvaneet. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017, ja siitä saakka olemme toteuttaneet erilaisia toimeksiantoja kylmä- ja pakastehuoneiden sekä kaappien huoltoon ja korjauksiin liittyen. Kyseisessä asiakkuudessa olemme myös työskennelleet isoja vedenjäähdyttimiä huoltaen ja korjaten.

Haastattelimme Päijät-Hämeen Keskussairaalan käyttöpäällikköä, Harri Lehtistä, joka kertoi tarkemmin kokemuksia HC-Systemsin kanssa työskentelystä.

Miten valikoiduimme kumppaniksi ja kuinka matkamme jatkuu?

Päijät-Hämeen keskussairaalan käyttöpäällikkö Harri Lehtinen kertoo, että he olivat luonnollisesti aluksi kilpailuttaneet muutamia eri toimijoita yhdessä kollegansa kanssa.

“Tavoitteenamme oli tuolloin löytää sopiva kumppani pienempien vedenjäähdyttimien ja kylmäkoneiden huoltoon. HC-Systems valikoitui kumppaniksemme joustavuuden sekä raportoinnin helppouden vuoksi. Nykyisin yhteistyömme on laajentunut pienkoneiden huollosta, ja varmasti laajenee tulevaisuudessa yhä erilaisten alalla tapahtuvien muutosten vuoksi.” Lehtinen kertoo.

HC-Systems huoltaa tällä hetkellä kaikki Päijät-Hämeen keskussairaalan kiinteät kylmälaitteet, paitsi takuun alaiset.

“Yhteistyön jatkoa ajatellen sekä erityisesti kokonaisuuksien laajenemista silmällä pitäen toivommekin, että voisimme jopa yhdessä kehittää raportointia entistäkin paremmaksi tarpeen mukaan. Raportointi sairaalamiljöössä on erittäin tärkeä asia.” Lehtinen lisää.

Miten yhteistyö kanssamme on sujunut, ja mitä ajatuksia HC-Systemsin toiminta herättää?

HC-Systemsin asentajat ovat aina hyvin saavutettavissa, ja tämä on meille kunnia asia. Päijät-Hämeen keskussairaalassa palvelua on haastattelun mukaan aina saatu juuri oikeaan tarpeeseen. Yhteistyömallimme on toiminut siten vuosien saatossa, että asiakas on tilannut kaikki työt sähköpostitse. Saimme kiitosta myös siitä, että vaikka yhteyshenkilö vaihtuisi välissä, on yhteys silti säilynyt erinomaisena. Kommunikaatio on tärkeä osa toimivaa ja asiakkaalle vaivatonta kumppanuutta.

“HC-Systemsiltä hommat hoituvat aina! Meidän henkilökuntamme tulee aina paikalle näyttämään paikat ja avaamaan ovet, jonka jälkeen HC-Systemsin asentajat tekevät sovitut työt ja antavat korjausehdotukset. Asentajat raportoivat nykyisin huoltotoimista ja korjausehdotuksista verkon kautta, ja se on alkanut toiminaan hienosti. Raportit tulee aina nopeasti.” Lehtinen kuvailee työskentelyä.

Myös työn jälki sekä asentajien läsnäolo on miellyttänyt asiakasta.

“Kovin tärkeitä asioita ovat myös ne, joita kentältä kuulee. Siisteys sekä asentajien käyttäytyminen on asioita, joihin kiinnitetään paljon huomiota. HC-Systemsin asentajille ei ole koskaan tullut mitään valituksia kentältä.” Lehtinen mainitsee.

HC-Systems on vuosien saatossa kasvanut alueellisesti hyvin. Lehtinen uskoo, että syynä sille on avun tarjoaminen nopeasti sekä HC-Systemsin asentajien ammattitaitoinen ja hyvä palveluasenne.

“Myös kiiretapauksissa apua on saatu nopeasti. Viat saadaan selvitettyä ammattilaisten kanssa helposti ja hommat korjattua! Kylmälaitteita on todella monia erilaisia aina ruumiinsäilytyksestä labrakylmiin, ja kaikkien niiden huolto- ja korjaustyöt ovat onnistuneet moitteettomasti.” Lehtinen lisää.

Yhteistyö Päijät-Hämeen keskussairaalan kanssa jatkuu yhä, ja odotamme mielenkiinnolla tulevaa. Meille on kunnia asia, että saamme positiivista palautetta alueemme yhdeltä suurelta toimijalta, ja että voimme lunastaa palvelulupauksemme jokapäiväisessä työssämme.

Lue lisää Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymästä ja keskussairaalasta.